Pierwszy fabrycznie nowy wagon PKP Intercity z ogromnej umowy na dostawę co najmniej 300 (a zapewne nawet 450) nowych wagonów z FPS H. Cegielski właśnie opuścił teren poznańskiego producenta. Zmierza prawdopodobnie do Gdańska, gdzie zapewne zostanie wystawiony podczas tegorocznego TRAKO. Wysłaliśmy do FPS H. Cegielski prośbę o potwierdzenie lub zaprzeczenie temu domysłowi.
Widoczny na zdjęciach wagon to przedziałowy reprezentant drugiej klasy o oznaczeniu 176A2. Zgodnie z tym, co zapowiadali przedstawiciele PKP Intercity, wagon ma już
zupełnie nowe malowanie, nawiązujące do jednostek Pendolino.
Przypomnijmy, że
ogromny kontrakt zawarty w ubiegłym roku opiewa na dostawę 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy, 40 wagonów przedziałowych 2. klasy, 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów, 38 wagonów 1. klasy, 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami, 38 wagonów restauracyjnych oraz 26 wagonów dzienno-nocnych. Ewentualna opcja rozszerzy to zamówienie o kolejnych 150 wagonów: 19 wagonów 1. klasy, 20 wagonów 2. klasy przedziałowych, 40 wagonów 2. klasy bezprzedziałowych, 19 wagonów 2. klasy z przedziałami dla osób niepełnosprawnych i strefą dla najmłodszych pasażerów, 20 wagonów 2. klasy z miejscami na rowery, 19 wagonów restauracyjnych oraz 13 wagonów dzienno-nocnych. Oficjalna, kontraktowa data dostawy pierwszych wagonów to lipiec przyszłego roku.
W ostatnim czasie ogromny kontrakt na wagony dla PKP Intercity znalazł się nieco w cieniu oskarżeń korupcyjnych. W tej sprawie
zatrzymano i przesłuchano, byłego już, prezesa zarządu FPS H. Cegielski, Grzegorza K., któremu postawiono zarzuty żądania korzyści majątkowej na kwotę 900 tysięcy złotych.